Τρίτη, 7 Νοεμβρίου 2017

Το μαγειρείο των αισθήσεων των Ντόρα Βαλκάνου και Παναγιώτη Κουκουβίτης

Γεια σας παιδιά




  
   Ένα ακόμα βιβλίο ήρθε στο τέλος του, αυτή τη φορά ελληνικό. Το πρώτο δημιούργημα της κυρίας Βαλκάνου και του κυρίου  Κουκουβίτη είναι πολύ διαφορετικό από αυτά που έχω συνηθίσει.

 Από το οπισθόφυλλο:

Ο Απόστολος είναι ένας νεαρός ζωγράφος από τη Θεσσαλονίκη με χόμπι τη μαγειρική. Σε μια βόλτα στα Λαδάδικα ανακαλύπτει ένα μαγαζάκι που εμπορεύεται εκλεκτά προϊόντα. Εκεί διδάσκεται τα μυστικά της γεύσης και, συνδυάζοντας την αγάπη του για τη μαγειρική, την τέχνη και το γυναικείο φύλο, ανακαλύπτει το πολύ ιδιαίτερο ταλέντο του: μπορεί να αποκρυπτογραφήσει την ιδιοσυγκρασία όποιας γυναίκας επιθυμεί και να τη συνδυάσει με το κατάλληλο μενού, έτσι ώστε να κερδίσει τον έρωτά της.


   Δεν ξέρω πως ακριβώς να το περιγράψω. Στην αρχή σκέφτηκα να το χαρακτηρίσω ως: κάτι που θα διάβαζε η γιαγιά μου. Εφόσον όμως δεν γνωρίζετε τη γιαγιά μου και μπορεί να το θεωρήσετε προσβολή (αλλά, ειλικρινά, δεν είναι) θα το χαρακτηρίσω ως: <<κλασσικό ελληνικό αισθηματικό>>. Το οποίο φυσικά και δεν είναι κακό, απλά εγώ δεν είμαι συνηθισμένη σε βιβλία τέτοιου είδους.




   Πρωταγωνιστής είναι ο Απόστολος ένας τώρα πια πενηντάρης άντρας ο οποίος περιγράφει την ερωτική του ζωή - και το πως συνδέεται με τη μαγειρική - στη νεαρή Μαρίνα. 
   Ουσιαστικά είναι μια ανθολογία των ερωτικών του ''περιπετειών'' μέσα στις δεκαετίες που έχουν περάσει, περιγράφοντας κάθε γυναίκα που ερωτεύτηκε. Μέσα σε όλα αυτά τα γυναικεία αρώματα μπλέκεται και η γαστρονομία, αφού ο Απόστολος εκτός από ζωγράφος και λάτρης του αντίθετου φύλλου, θεωρεί των εαυτό του και τον <<καλύτερο μάγειρα του κόσμου>>. Και δεν έχει άδικο. Οι μαγειρικές του ικανότητες και η σαγήνη που διαθέτει είναι ένας συνδυασμός αδύνατον να αντισταθείς. 

   Γυναίκες ξανθές, κοντές, αδύνατες, πρασινομάτες, αγοροκόριτσα. Το βιβλίο δοξάζει την γυναίκα και την διαφορετικότητά της, και αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο ατού του. 



  Ωστόσο αρνούμαι πεισματικά να πιστέψω πως ένας άντρας μπορεί να κατακτήσει τόσες γυναίκες και μάλιστα τόσες διαφορετικές γυναίκες. Μάλλον για να το θέσω καλύτερα: Αρνούμαι να πιστέψω πως γίνεται τόσο διαφορετικοί άνθρωποι να ερωτεύονται τον Απόστολο, και κάθε Απόστολο. Ο καθένας μας είναι σχεδιασμένος να ερωτευτεί ένα είδος ανθρώπου. Δεν μπορεί να τον πήσει κάποιος άλλος να ερωτευτεί ένα άλλο είδος ανθρώπου. Ο καθένας είναι πλασμένος για κάτι διαφορετικό. 
   Εκτός από αυτό όμως, από το βιβλίο έμεινα αρκετά ικανοποιημένη. Έχει τόσες πολλές συνταγές που νομίζω πως θα φτάσουν και για γαμήλιο δείπνο. 


Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κέδρος το 2013.


4 σχόλια:

  1. Δεν το εχω ακουσει, αλλα θα το ψαξω γιατι με ενδιαφερει. Ειμαι λατρης του φαγητου οποτε πιστευω οτι θα λατρεψω αυτο το βιβλιο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα χαρώ να μου πεις την γνώμη σου αν τελικά το διαβάσεις.Πράγματι οι συνταγές είναι πολύ ενδιαφέρουσες, και επίσης πάρα πολλές. 60 νομίζω. Αν τύχει να μαγειρέψεις κάποια από αυτές θα ήταν τέλεια αν μου έλεγες πως πήγε:)

      Διαγραφή
    2. Θα ειχε πλακα αν διαβαζα το βιβλιο και μετα μαγειρευα μια απο τις συνταγες! Η ιδεα σου μου αρεσε πολυ και θα το κανω, το βιβλιο θα μπει οπωσδηποτε στην βιβλιοθηκη μου! Θα σε ενημερωσω για το αποτελεσμα!

      Διαγραφή
    3. Υπέροχα. Ανυπομονώ. Που ξέρεις, αν πετύχει, ίσως το δοκιμάσω και εγώ.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...